Ви тут: Головна Структура Кафедри Кафедра світової літератури Літературний центр

Літературний театр

Центр компетентностей "Літературний театр" нині

     У межах діяльності Центру функціонує два гуртки. 

Творчий гурток «Театральні студії»

Творчий гурток дії в межах роботи Центру компетентностей «Літературний театр» з січня 2018 року.

Мета: сценічна постановка творів сучасної української драматургії.

Для реалізації цієї мети заняття в студії відбуваються у тренінговій формі і спрямовані на розвиток уяви, емоційної сфери студентів, формування постави, ходи, рухів, виконання голосових, дихальних вправ. 

План роботи гуртка

Заняття відбуваються раз на тиждень. День заняття і час залежить від розкладу студентів. Найближче заняття відбудеться 21 вересня (п’ятниця) о 19.40.

Учасники гуртка

Юлія Вацлавська, Влада Аніканова, Анастасія Яковенко, Юлія Бурда, Анастасія Биструшкіна працюють на сценічним втіленням п’єси Неди Нежданої «Коли повертається дощ».

Оновлення складу гуртка відбудеться в другому семестрі.

 

Науковий гурток "Літературознавчий пошук"

Творчий гурток дії в межах роботи Центру компетентностей «Літературний театр» з вересня 2018 року.

Мета: макисмально сприяти опануванню навичками літературного аналізу та інтерпретації художнього твору.

Членами гуртка стали Федик Тамара, Данюк Марія, Шекетера Ольга, Котула Анастасія, Лебеденко Наталія. 

 

Звіт діяльності Центру компетентностей "Літературний театр" (2017-2018 н.р.)

Дорогі друзі!

Пропоную разом пригадати наші перші дев'ять місяців роботи. 

Символіка числа дев’ять дуже цікава. Одне із значень – енергія. Сподіваюсь, ви переконаєтесь, що перший навчальний рік був доволі-таки енергійним. Будь-яке планування розпочинається з формулювання місії, стратегічних цілей, процесу візуалізації. Наступним етапом було внесення змін до робочих навчальних програм. Вже тоді відбувались перші апробації різноманітних творчих проектів на заняттях Олени Олександрівни Бровко.

Нагадаю, що місію Центру бачимо як сприяння розвитку виражально-комунікативних компетентностей та емоційного інтелекту студентів у спеціально створеному літературно-театральному середовищі. Саме тому основна робота з художнім текстом відбувається на перетині трьох видів діяльності: аналізу, читки та вистави.

У визначенні всього цього нам дуже допомогло опитування студентів і з'ясування їхніх очікувань. Варто відзначити, що комунікативну компетентність і стресостійкість студенти визначають як пріоритетні.

Літературний театр має бути впізнаваним. Передусім результатами своєї роботи, але й брендування не зашкодить. Ми вдячні студентці Вікторії Хоровець за розроблену емблему.

Уперше Центр презентував свою роботу 2 березня, на День Інституту філології, коли студенти 2 курсу показали 1 дію п'єси Оксани Танюк «Авва і Смерть» і мали можливість долучитися до майстер-класів Ольги Хамедової – «Гра як технологія вивчення художньої літератури», драматурга Неди Нежданої – «Крок до акторської майстерності». Аналіз вистави спонукав започаткувати роботу театрального гуртка, у межах якого тренінгові заняття були покликані розвивати емоційну сферу студентів.

Долучаються до роботи в Центрі компетентностей і організатори Літературної студії – доценти Микола Луцюк та Ольга Башкирова.

Колектив кафедри української літератури і компаративістики пам'ятає, що першочергове призначення Центрів компетентностей – проведення навчальних занять задля впровадження практикоорієнтованого навчання. Доцент Сніжана Жигун читає курс «Типологія стилів і форм в літературі та мистецтві». Разом зі студентами 4 курсу була створена художня постановка: студенти інсценізували вимоги класицистичної естетики, представивши критика-мецената, що відбирає тексти українських письменників, оцінюючи їх відповідно до «Мистецтва поетичного» Ніколя Буало. Третьокурсники ж створювали образ певної особи доби бароко і виголошувати тексти «в образі».

Олена Бровко впроваджує творчі проекти в межах курсу «Історія української літератури й літературної критики».

Апробовано проведення самостійної роботи магістрів першого року навчання спеціальності «Літературна творчість» у формі театралізованого проекту – «Літературні вечорниці».

Долучаються до роботи в Центрі викладачі, що працюють зі студентами Інституту журналістики. Так, Роман Козлов 30 травня організував читку п'єси Олександра Вітра «Станція».

Своєрідним підсумком роботи стало проведення театрального фестивалю «Скоро ЛІТО» – «Скоро Літературний Театр Об'єднає». До його проведення були залучені студенти 1 й 2 курсів спеціальності «Українська мова і література». Вони здійснили постановки п'єс Костянтина Солов'єнка, Надії Симчич, Неди Нежданої. На фестивалі студентів і змагались, і мали творчі зустрічі із драматургами.

Після проведення фестивалю були підсумовані результати роботи та спланована діяльність на наступний навчальний рік. Найважливіше, що ми хочемо – зберегти здобуте за рік і стати хоч би на крок кращими.

 

 Театральний фестиваль "Скоро літо": миті

 

Дорогі друзі!

Упродовж семестру студенти аналізували обрані п’єси, брали участь у тренінгах, відвідували репетиції. Колективам було складно, але вони зуміли вийти із зони комфорту.

Колективи запропонували дві вистави:

виставу за п’єсою Костянтина Солов’єнка «Гібридний суд» та

виставу за п’єсою Надії Симчич «Московіада, або ж Прощавай, Москво» за романом Юрія Андруховича «Московіада».

Звичайно, все це не відбулося, якби не було авторів.

Костянтин Солов’єнко – драматург, сценарист, доцент Київського університету культури і мистецтв. Пан Костянтин переконаний, що театр може допомогти суспільству усвідомити наслідки сьогоднішнього вибору. Сподіваюсь, що акторам вдасться спонукати нас до роздумів.

П’єси драматурга входять в long-листи найрізноманітніших конкурсів, антологій, ставляться прогресивними театральними колективами.

Надія Симчич – вчитель, драматург, прозаїк, казкар. Переможець численних конкурсів. П’єси пані Надії вміщують в антології.

Наші студенти не фахові режисери, не фахові актори, але впевнено рухаються в напрямі бути фаховими філологами.

Студенти завжди свідомо чи несвідомо змагаються між собою. Саме тому на Фестивалі працювало журі:

Лісневська Аліна Леонідівна, доцент кафедри журналістики та нових медіа

Анастасія Павлова – віце-президент студентського парламенту

Андрій Береговенко – Містер Київського університету імені Бориса Грінченка 2018

Ангеліна Івашкевич – Міс Київського університету імені Бориса Грінченка 2018

 

 

 

 

(ауд. 310)

Сутність діяльності центру: через аналіз художнього тексту виробити та вдосконалити навички акторської гри та режисерської діяльності, водночас через акторську та (можливо) постановочну роботу з художнім твором інтенсивніше на раціональному та емоційному рівні вчитися його аналізувати

Спеціальності: філологія (українська, іноземна, переклад)

Дисципліни: «Виразне читання», «Історія української літератури і літературної критики», «Світова література»

Особливості центру: підготовка вистав як шлях аналізу тексту

Форми роботи: читки, «проби на роль», виконавський на постановочний аналіз тексту, репетиції, вистави

"Літературний театр": перші візії

Друзі!

У 2017 році у львівському видавництві «Літопис» вийшов переклад третього видання книжки Кена Робінсона «Освіта проти таланту. Сила творчості». На основі власних спостережень під час робочих поїздок в Європу, Північну та Південну Америку, Близький Схід й Азію пан Робінсон доходить висновку: «Творчість, розуміння культурного контексту, вміння комунікувати, співпрацювати й розв’язувати проблеми» – те, що необхідно молодій людині, щоб подолати сучасні виклики.

Домінантною компетентністю майбутнього вчителя, філолога є комунікативна. Звісно, щоб бути успішним у спілкуванні з іншими людьми, слід бути впевненим у собі, переконливим, спокійним, уміти «тримати удар» у стресових ситуаціях.

Місію Центру бачимо як сприяння розвитку виражально-комунікативних компетентностей та емоційного інтелекту студентів у спеціально створеному літературно-театральному середовищі.

Опановуючи різноманітні літературознавчі дисципліни, студенти працюють з художніми текстами. Пошук нових форм роботи нагадує про ресурс, який досі використовується принагідно – режисерська діяльність, акторська гра, постановочна робота.Передбачаємо, що студенти максимального навчального ефекту досягнуть завдяки двосторонній взаємодії з художнім текстом: на етапі аналізу задля читки, постановки вистави, а також унаслідок театрального втілення.

Досвід колег показує, що застосування театральної педагогіки дає змогу реалізувати дві магістральні стратегії: особистісного розвитку і позиціонування особистості в колективі. У першому випадку йдеться про розкриття внутрішнього потенціалу студента, що неминуче пов’язане із саморозумінням, активною діяльністю в професійній сфері, здатністю креативно вирішувати проблеми та здійснювати саморегуляцію. У другому випадку є сподівання, що студенти стануть краще передбачати поведінку іншої людини в процесі взаємодії та визначати способи впливу на неї.

Пошук форм роботи, які б давали можливість досягти надмети діяльності Центру, привів до таких узагальнень:

  • відповідь на сцені, що формує її відчуття
  • театралізовані заняття
  • читки текстів і фрагментів
  • відпрацювання голосових, дихальних вправ
  • формування публічної постави, ходи, рухів
  • запис, перегляд, самоаналіз, обговорення виступів, проб, вправ
  • майстер-класи
  • творчі зустрічі
  • панельні дискусії

Надважлива форма – запис, перегляд, самоаналіз відповідей, виступів тощо. Спостерігаючи себе «збоку», студент матиме змогу свідомо аналізувати власний вияв емоцій, почуттів. Без емоційного інтелекту розум не може працювати на повну силу. Збалансована особистість мусить їх урівноважувати.

Робота в Центрі має бути спрямована на розвиток творчості. А це зокрема означає і вдале використання наявних засобів. Такими засобами в Центрі будуть сенсорні (звук, світло, голос, тіло) та когнітивні (слова, символи).

Викладачеві слід бути готовим до зміни своїх функцій: він має стати організатором, консультантом, співучасником, спостерігачем, що дає волю студентам, а потім оцінює, корегує та аналізує їхні дії.

Одним із принципів організації творчого процесу є усвідомлення того, що творчі процеси потребують творчих просторів. 

 

Потенціал використання сцени:

 

  • створення зорового образу вистави (відчуття театрального простору, пошук просторових рішень);
  • емоційний зв’язок зі сценою, між акторами, із режисером;
  • перше читання п’єси доречно проводити у формі «сценічних читок»;
  • це місце проведення «проби на роль» відразу після аналізу тексту;
  • можливість навчити студентів «розуміти простір» сцени; слово у творі багатозначне, і розкодувати закладене значення можна, тільки потрактувавши мову руху в просторі;
  • можливість миттєвого перенесення на сцену напрацювань, отриманих «за столом», сприятиме їх перевірці та швидшому опануванню технічних прийомів;
  • пошук засобів вираження фізичного життя дійової особи на сцені;
  • значно швидше уведення бутафорії, реквізитів під час репетиції – це сприятиме розумінню художньої ролі речових образів;
  • це місце для виконання низки вправ для постановки голосу, дихання, постановку ходи тощо;
  • вона сприятиме усвідомленню ролі передніх і задніх планів у виставі, дасть відчуття простору перед аудиторією;
  • допоможе подолати дистанцію між акторами і глядачами.

 

 

 

 

 

 

 

Необхідне обладнання: відеоапаратура, гарнітури, якісні акустичні системи

Помітили помилку в тексті? Виділіть це слово мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Ви тут: Головна Структура Кафедри Кафедра світової літератури Літературний центр